VI MØTES! Kaffe, kart og kompass for pårørende

Sosial møteplass
Voksne

Møt andre pårørende og fagfolk for en bedre hverdag!

tir 28. november 2023

Avholdes ikke i biblioteketMeieriet kultursenter, tredjeetasjen

Meieriet bibliotek i samarbeid med Helse og Mestring i Vestvågøy kommune

VI MØTES! er et nytt lavterskeltilbud hvor pårørende kan treffe andre pårørende i en uformell og avslappet setting. Målet er først og fremst økt mestringsfølelse og mindre ensomhet for den enkelte. Fagpersoner fra Vestvågøy kommune vil være tilgjengelig for rådgivning, støtte og informasjon, og biblioteket bidrar med relevant litteratur og øvrige ressurser ved behov.

Du er pårørende hvis du står nær noen som har en sykdom, en funksjonsnedsettelse eller en avhengighet. Du er for eksempel et familiemedlem, en venn eller nabo. Pårørenderollen kan involvere store følelsesmessige belastninger og byr ofte på mange praktiske utfordringer.

Tilbudet er gratis og krever ingen påmelding eller deltakelse utover å møte opp de gangene det passer for deg. Vi tar imidlertid gjerne imot forslag til temaer vi bør fokusere på under treffene.