Boklansering // Hjemkomst av Hermann Knutsen

torsdag, 14. november

Meieriet bibliotek - Biblioteket scene

Velkommen til boklansering!

Hermann Knutsen presenterer sin roman Hjemkomst, utgitt 2024.

Er det mulig å begå grusomme handlinger, men likevel bære i seg noe godt? Hva tåler et menneske av fornedrelse og bestialitet, og samtidig beholde menneskeligheten?
Leiesoldaten Adam vender hjem med store traumer. Makter han å leve vider med sin fortid?
Adam er overgriperen. Flyktningen Nadia er offeret. Vil de noen gang kunne møtes som likeverdige mennesker?
Brennende og aktuelle spørsmål i en utrygg og krigsherjet verden.Hermann Knutsen (70) er fra Unstad i Lofoten. Han har tidligere gitt ut en diktsamling og en novellesamling.
Hjemkomst er hans romandebut. Romanen er første del av en triologi. Del 2 er planlagt utgitt i 2026-27.
Knutsen har blant annet jobbet som skogsarbeider, sjauer, fiske-arbeider, småbruker, snekker, lærer, næringskonsulent og prosjektleder.

Boken er gitt ut på eget forlag.

Arrangementet er gratis med muligheter for å kjøpe romanen til odel og eie.